Buenos Aires, Argentinië

Heel veel mensen, papa

12 oktober 2017 - Buenos Aires, Argentinië

En toen was het zover op 9-10-2017. Onze buren kwamen nog afscheid nemen rond 15.30. Een fijne onderbreking in de spannende laatste loodjes voor onze grote reis. In je hoofd heb je al allerlei ideeën over hoe de vlucht zou kunnen verlopen….maar de praktijk is dan toch altijd anders! Positief anders…..

Liv zag in Schiphol een overdekte speeltuin en vond het dan ook teleurstellend dat we verder moesten.

Ooit voor het ‘ grote kinder-tijdperk’  leek het me enorm irritant als je met je kind als eerste in het vliegtuig mocht instappen. Elke minuut langer in het vliegtuig leek mij namelijk een totale kinderhysterie. Maar die gedachten hebben we nu aangepast. Bed opgeblazen? Pyjama aan? Koptelefoon op? Mooshka en Elmo uitgestald? Koekjes bij de hand? Luier schoon? Let the plane party begin. 'Ja, piloot wij zijn klaar hoor, U mag nu wel gaan.' En ze deed het fantastisch.

14 uur later landen we om 6.00u ‘s ochtends in Buenos Aires. Wij liepen enthousiast voorbij het bordje familie Sprunk….waardoor we bijna onze taxi miste. En de rit met deze temperamentvolle dame hadden we zowieso niet willen missen.

Te vroeg bij ons B&B Bonita aangekomen, kregen we een hartelijk ontvangst van onze gastvrouw. Onze kamer nog niet schoon, maar we mochten er twee uurtjes gebruik van maken om bij te tanken. En kregen een ontbijtje aangeboden.  Helemaal goed!

Door de stad gedwaald om ons te oriënteren en wat eten te zoeken, kwamen we uit bij Casa Rosada, en dat is precies wat het is….

De straten van Buenos Aires laten vele contrasten zien. Kleuren en grauwheid wisselen elkaar af, net als rijk en arm.

Hier en daar komt de  geschiedenis naar voren als we grote afbeeldingen van Eva Peron zien. Een theater show met een schreeuwend beeld van Fidel Castro op het balkon en een gedenkmuur over La Noche de los Bastones Largos , de nacht van de lange stokken. De stad overweldigd je met geluid en drukte en dat kost ook wel energie. Of zoals Liv het samenvat terwijl ze in de draagzak op mijn rug zit; ‘ Heel veel mensen, papa’ ….’ Ja, Liv dit zijn heel veel mensen’ .

Liefs Sabrina, Daan en Liv

1. Meredith:
    13 oktober 2017
    Een goede oversteek en de ideale manier om te acclimatiseren, heerlijk.
    Ben benieuwd naar jullie wederzien met Comet!
    Fijne mooie tijd en ik kijk uit naar de rest van jullie avonturen.

Lieve groetjes,

Meredith
  2. Evelien van der Zaken:
    23 oktober 2017
    Wat fijn om af en toe jullie verhalen te lezen. x van de buurtjes